POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Ett föremål.

Kategori: Allmänt

Jag har som seminarieuppgift till på torsdag att hålla ett tal om ett föremål. Ett helt valfritt föremål och jag har fått skrivkramp. Jag vill förmedla en känsla. Jag tänkte just på flygplats, men det är ju inget föremål tyvärr. Kanske lika bra det för jag skulle kunna skriva en hel roman om en flygplats och talet ska bara vara två minuter. Jag skulle kunna bo på en flygplats.

Då finns ju självklart flygplan, men de ser jag mest som ett nödvändigt ont. Känslan av en flygplats är så mycket bättre. Känslan av att vara på väg och känslan av att vara framme är ju det bästa med hela resan. Själva resan är ju bara långtråkig.

Några förslag?


LOVE / H

Kommentarer

  • Nathali Asnice säger:

    Det där ä rätt svårt du.. hade jag varit du hade jag bara tagit något, haha :)

    2011-05-03 | 10:35:59
    Bloggadress: http://nathalihc.blogg.se/
  • Sara säger:

    Jag älskar flygplan! Älskar flygplatser också iofs men flygplan är så bra, att se alla små världar man flyger över på väg till något. Jag trivs på flygplan, kanske för att jag får vara ifred då, ingen stör mig förutom flygvärdinnorna och de bjuder oftast på mat =)



    Jag föreslog ju gem igår, det finns sjukt många användningstillfällen för gem. Han den där som jag inte kommer på namnet på som alltid gör knäppa saker som bomber och flygande föremål har typ alltid gem, och rep. Det är bra grejer. Saxar är också bra, och häftapparater. Det finns så många saker att skriva om. Jag hade också fått skrivkramp och sen skrivit alldeles för mycket om alldeles för många saker och sen inte kunnat välja. =)

    2011-05-03 | 11:33:42

Kommentera inlägget här: