POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Roligast!

Kategori: Allmänt

Den människa jag tycker är roligast på TV just nu är inte någon idiot i Big Brother, inte heller Sue i Glee eller någon annan väntad personlighet.

Nej, Horatio Caine i CSI Miami och hans fantastiska oneliners är fullkomligt fantastiska och skrattretande. 

Förra veckan sa Horatio bland annat:
"All quiet on the Western Front" (På Västfronten intet nytt)

Detta fantastiska citat kom när han satt i en bil i ett garage och spanade efter en man i rutig skjorta. Eric satt i en annan bil i en annan del av garaget och de kommunicerade över walkie talkies. 

Underbart att Horatio får till en sådan historisk mening i ett garage. Men så tänker jag så här:
Alla kriminaltekniker i tv-serier pratar alltid i väderstreck. 
Typ:
"Han är i nordvästra hörnet", "han tar den östra utgången".
Jag har ALDRIG tänkt i väderstreck, om jag så skulle stå med en karta i handen så skulle jag ändå tänka i höger, vänster, uppåt och nedåt. 
Har kriminaltekniker en ovanligt bra känsla för just väderstreck, och tänker att "nu svänger jag västerut" när de rundar ett gathörn?

Annat Horatio sagt:
"Well you know what they say Frank, speed kills." (Detta när Frank berättat att den döde precis speed-dejtat 15 perosner)
"Drive by, Miami style". (Någon åker i en båt och skjuter folk på stranden)
"So our accident, is not an accident at all" (En man har dött i ett färdmedel, men varit död i flera timmar innan färdmedlet kraschat)
"We've got to move quick. The tide is rising, and we have a sinking crime scene." (En brottsplats på väg att spolas bort med tidvattnet)



Jag undrar, vem skriver alla Horatios oneliners? De är ju verkligen komik på hög nivå!


LOVE / H

Kommentarer

  • Bror säger:

    Är inte oneliners ett ord eller är det verkligen one liners som det står under bilden?

    2011-03-17 | 13:45:17
  • Hanna säger:

    Det beror på vilket språk. Jag ser det som ett engelskt ord, och är det det så är det två ord. En oneline flera one liners...märkligt må jag säga.

    2011-03-17 | 14:09:25

Kommentera inlägget här: