POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Det här med Vasaloppet

Kategori: Allmänt

Jag vill också få leka "Mitt liv som Hellner" liksom Erik Segerstedt. Det är ju helt fantastiskt härligt och motiverande, det vara bara synd att han ramlade i backen och varit sjuk under uppladdningen.

Jag blir motiverad till ett Vasalopp trots att de kortat av tiderna för "bandet" med 45 minuter. Det är ganska mycket och startar man längst bak så har man 15800 personer framför sig. Hej utmaning!

Jag försöker övertala Karin att åka Öppet spår istället. Jag vet att det inte är samma sak, men jag vill inte starta ett Vasalopp och inte gå i mål bara för att man får köa i nio mil. Det blir inte samma känsla som det riktiga, men jag ska jobba på det. Karin går med på det, om vi åker BÅDE öppet spår OCH Vasaloppet. Jag tycker att det är väl i värsta laget.


Eller kanske skejtvasan är en bättre idé. Den går i alla fall snabbare....

LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: