POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Projekt boken.

Kategori: Allmänt

Jag har ett projekt som ligger på is sedan två år tillbaka. Det är en bok. Jag håller på och skriver en bok, eller höll på kanske man ska säga. 

Boken utspelar sig på Kreta under min första guidesäsong. Idag har jag läst igenom de fem kapitel jag lyckades åstadkomma den sommaren och jag blev faktiskt förvånad över innehållet. Det är, tycker jag, målande, beskrivande och faktiskt ganska roligt emellanåt. Jag har inte öppnat dokumenten sen jag lämnade Kreta 1 oktober 2009 så man kan lugnt säga att det var med skräckblandad förtjusning jag läste igenom dem idag. 

Vad jag kommit fram till är att jag måste fortsätta skriva. Det är för bra och för viktigt för att jag bara ska skita i det. Jag måste bara ha en väldigt bra story, jag behöver bolla idéer och brainstorma tror jag. Efter kretaresan förra veckan har jag dessutom mina känslor till ön helt färska och inspiration till att skriva. Jag har dagen till ära diskat min nya Starbucks-Kreta-mugg och jag ser redan framför mig hur jag sitter uppe sent om kvällarna och knåpar med mina ännu oskrivna kapitel. En spark i röven är vad jag behöver för att starta upp projektet på nytt!

Hur som helst, boken ska någon gång i framtiden blir klar. Titeln är ju spikad sen länge. 


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: