POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Om Grekland.

Kategori: Allmänt

Här sitter jag på ett nytt jobb, och har fått tid "att vila mig lite eller googla något". Jag känner mig mest uttråkad av just den uppgiften trots att jag bad om mer arbete.

Jag läser lite om Grekland och alla demonstationer och jag blir liksom arg.

Jag förstår också att befolkningen inte vill ha lägre löner och högre pensionsålder, men det är ju faktiskt inte Papandreous fel. Det var ju regeringen före honom som fifflade med alla pengar och det är därför det inte finns några pengar nu samt en hel drös med skulder. Om Greklands befolkning inte hjälps åt, hur har de då tänkt att lösa den ekonomiska krisen? Är det någon av de demonstrerande grekerna som har ett bättre förslag på vad man kan göra så skulle jag vilja höra det.



Sedan tycker jag också att de kan inse att det är 2011, de är med i EU och att gå i pension vid 55-års ålder inte längre är rimligt.

Men grekerna lever fortfarande på att de uppfann OS, demokrati, all matematik etc. etc. etc. etc.
Personligen undrar jag vad de genomfört under de senaste 1500 åren, för jag har faktiskt ingen aning!



LOVE / H

Kommentarer

  • Jonas Nilsson säger:

    Mitt i prick!

    2011-07-08 | 12:44:50

Kommentera inlägget här: