POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Oh the sopsäck...

Kategori: Allmänt

Det har varit en väldigt händelserik dag idag.

Jag, Kajsa och Tina skulle till Västerås, och dit kom vi ju också. Men så gled ena fönsterrutan ner i dörren i bilen. Så man kan säga att det blåste in lite och att parkera bilen och gå därfirån inte var speciellt aktuellt. Jag fick helt enkelt bara gå och byta mina trasiga skor medan Kajsa och Tina väntade i bilen. 

Sedan fick det blir gamla vägen hem i 70 kilometer i timmen. Granne Nisse fick fixa bildörren lite provisoriskt så länge och vi slog till med ett storkok rabarbersaft. Eftersom det regnade fick vi lite påhittigt när vi kommit hem täcka hålet med en sopsäck.


Ibland är vi verkligen uppfinnigsrika...

Därefter har jag lärt Tina att virka och vi har filosoferat och virkat för fullt ute i regnet på altanen. Mat får bli morgondagens problem, vi åt ju i alla fall en sen lunch. 

Imorgon är det även dags för Midsommarlunken...Då ska vi äga Gånstaspåret!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: