POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Fågelfobin

Kategori: Allmänt

Min fågelfobi, som jag ibland hävdar inte är så stor, har verkligen tagit sig till en helt ny nivå.

När jag vaknade imorse hörde jag ett förfärligt kraxande utanför ytterdörren och tänkte då öppna och skrämma bort fåglarna, men där låg istället en död skata. Jag fick total panik, ringde pappa och frågade om den vanliga nyckeln passar i den andra dörren, som aldrig används, så att jag skulle kunna gå ut den vägen istället. Han sa något om en spade och jag började gråta, bara tanken på en död skata på en spade jag opererar var alldeles för mycket. Tanken på att gå ut, låsa och larma var nästan värre om den döda skatan var närvarande.

Således så fick pappa leja vår granne Nisse till att ta bort fågelkräket och när han sen ringde på för att säga att det var klart så förväntade jag mig nästan lite smått att han skulle ha fågeln på en spade och visa mig att den var död och inte kan göra mig något. Så blev tack och lov icke fallet och jag inser att KBT kanske vore en bra idé...

Idag ska jag börja jobba, tur att jag har en fantastiskt fin portfölj från Kreta. Jag behöver bara ha viktiga papper att lägga i den först och sedan ska den få följa med på mina äventyr.

Ikväll ska jag skriva om Kreta och visa bilder så fort jag hittat kamerasladden.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: