POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Spontanitet

Kategori: Allmänt

Idag känner jag mig nästan som en människa igen efter nio timmars sömn och avsaknad av ett alarm som väckte mig nu på morgonen. En löprunda på åtta kilometer och frukost är avklarat, nu är det bara en dusch som gäller innan dagen sätter fart.

Barkarby står på schemat, tack för det extra tillskottet i kassan igår säger jag och planerar att shoppa upp det mesta. En tur till Maxi på det och en spontan fest framåt kvällningen med avslutning i Enköpings centrala delar är förmodligen att vänta. 

Doppet i Mälaren igår var svalkande, men jag saknar smaken av salt och ett turkost hav. Jag har inte badat i Mälaren sedan innan jag tog studenten, och det året badade jag inte ens, så 2005 kanske var senast. Jag vill ha mitt Medelhav där man ser fötter, botten och småfiskar. Jag vill ha en sandstrand och saltsmak på läpparna och strävt soltorkat hår.



Men det gäller att passa på, och det har ju lite grann blivit något av min grej.


LOVE / H

Kommentarer

  • Alex säger:

    ja fina minnen iform av kristallklart vatten och sol,sol,sol de har vi inte brist på iallfall.... men va är de här... menar du att du har varit i mina hoods utan att säga ens pip?!...åker till norge imorron, sen kommer jag tillbaka i augusti.. då är du hjärtligt välkommen hit till mej! kram

    2011-07-09 | 14:43:27
  • Anneli säger:

    Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

    Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

    http://anneliih.blogg.se/2011/july/lordag-dagens-blogg-1.html#comment

    2011-07-09 | 14:53:45
    Bloggadress: http://Anneliih.blogg,se
  • Niles säger:

    Hahaha! Våga våga! Hur roligt som helst!

    2011-07-09 | 14:58:17
    Bloggadress: http://dirtyhome.blogg.se/
  • Nöjesportalen säger:

    Checka in bloggen med nya strofilmer varje dag!

    Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

    2011-07-09 | 15:05:39
    Bloggadress: http://nojesportalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: