POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Repeat..

Kategori: Allmänt

Jag skrev ett inlägg igår kväll som verkar ha försvunnit ut i cyberspace. Inte på bloggen och inte i utkast står det att finna. Vilket dilemma.

Nåväl, dagen har jag spenderat med Naturkunskapsdrottningen Karin. Vi har pratat hjärna, neuroner, vilopotential, Piaget, Erikson, Bandura, Pavlov, Watson, Vygotsky och alla andra herrar. Dessutom har vi arbetat oss igenom DSM-IV-TR och gluttat på ICD-10 samt Schizofreni, Borderline, OCD, ADHD, Asbergers, depression samt psykoanalys, KBT och DBT.

Tro det eller ej, men efter sex timmar satt det mesta. Därefter har jag tränat (Hallelujah) och pratat med Min Blomma, Storebror, Tiger och Lillasyster samt bokat pluggdate med Sanna imorgon.

Jag börjar nästan känna mig redo för tenta. Det ska bli skönt att slippa höra Eriksons utvecklingsfaser i huvudet varje gång jag ska sova. Jag känner mig hjärntvättad!


Snart ett minne blott, hoppas jag!


Och snart är det torsdagkväll. Då ska vinet fram, klackarna på och tentafest genomföras!


LOVE / H

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Känns bra att jag hängde med på allt du räknade upp i alla fall, bådar gott :-P

    2011-01-11 | 22:22:48
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se/

Kommentera inlägget här: