POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

"Nu ska vi bli lite mera for real liksom"

Kategori: Allmänt

Idag har fyra timmar spenderats med Leif. Vi har fått massor av nya fina citat, halva kalssen har suttit och antecknat hans underbara kommentarer.

Ett par exempel:

Om positivister:
"Vi ser på ett träd som ett träd, eller vad ska man säga?"

"Det är bara jag som gör den här sammanställningen, men jag tycker den är väldigt bra faktiskt."

"Hermeneutiska avhandlingar är väldigt tjocka, det är för att det är så mycket text då förstås."

"En teori är en liten handbok om verkligheten."

"Nu finns det ju ingen anleding att uppfinna hjulet på nytt igen..."

"Compte var trött på allt bullshit."


Hur kan man inte älska Leif liksom?

För övrigt sa han "liksom" 67 gånger på de första 45 minuterna av föreläsningen. Därefter tappade vi räkningen.

Imorgon kommer Anna hit, som jag längtar. American Pie, tacos och gucca. Det kommer me andra ord bli en extremt festlig dag!




Här är Anna och jag på GC, det är fest och vi är inte alls fulla. Punkt.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: