POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Leif

Kategori: Allmänt

Idag började vår nya kurs, Socialpsykologiska undersökningsmetoder. Det kan man ju tycka vad man vill om, men än så länge har det varit extremt roande.

Dagen startade med att vi 100 elever tyckte läraren var väldigt sen. Sedan insåg någon smart person att vår lärare Leif gått in genom den andra dörren och i sin tur undrade vart alla elever tagit vägen.

Leif, han är född -83 och doktorand i psykologi, bara det är ju imponerande. Hans första kurs han har ansvar för och han verkar ju onekligen vara en väldigt tillbakalutad kille. Vi har således fått många härliga citat idag:

Någon tekniker sticker in huvudet i salen: "Har ni använt projektorn?"
Leif svarar: "På vilket sätt? Jag har bara slagit på och av den."

På tal om jorden:
"Om man förr ansåg att jorden var rund så blev man ju bränd på bål. Så det var ju rätt otacksamt att tycka det."

Om undersökningar mellan "klasser":
"...till exempel moderater, och andra folkslag..."

Om begreppet forskningplan:
"En forskningsplan är en plan som en forskare har."

När dörren lät:
"Spökar det här eller? Jag tycker inte om spöken"

"Det här med trial and error är något man använder mycket i vardagen, det är ungefär som jag och tjejer. Det finns ju liksom ingen manual. på första daten har man ju ingen aning om vad man ska göra."

Om homeopatiska läkemedel:
"Han hade tänkt sig överdosera och dö, men så hände ingenting. Tyvärr..."

Om resultatet på en undersökning han deltagit i där man fick dricka alkohol för att sedan utföra testet:
"Resultatet, ja det är en bra fråga. Jag minns inte riktigt, jag var ju liksom full"


Och Leifs mamma tror på Tomten, på riktigt.

Jag tror att den här kursen kan bli ungefär hur rolig som helst!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: