POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Chez Amis

Kategori: Allmänt

Så, igår så lyckades jag till slut släpa mig ner på stan och till tågstationen och därefter hela vägen till Göteborg, och det i tid trots att jag reste med SJ.

Mötte upp Roro och Nina, vi tog vagnen hem till Shida för skitsnack innan vi åkte till kvällens hak Chez Amis. Eftersom Nina snart flyttar till Oz så kan vi väl kalla det avskedsmiddag. Sjukt god mat och trevligt sällskap var huvudingridienserna kvällen till ära. Jag höll mig nykter efter tosdagens vinande och drack endast vatten. Halv tolv när Roro och jag nästan skulle lämna restaurangen, som förvandlats till krog, för att ta tåget hem till Skövde respektive Falköping ser jag plötsligt ett välbekant ansikte vandra förbi.

Så på Chez Amis en random lördag i Götebrog springer jag in i Tändarn, gammal gymnasieklasskompis som bor kvar i Enköping. Ibland är världen verkligen för liten. Hur som helst, ett par kramar och uppdateringar senare begav sig jag och Roro i alla fall mot tåget. Det ösregnade för övrigt i Götet hela kvällen igår...

Hemma strax efter två och jag fullkomligt rann ner i sängen.

Idag har jag endast spanat på söta pojkar på TV i form av alpint landslag samt Abercrombie & Fitch-modeller på deras hemsida. Ljummy...

Tog en halkig promenad till ICA Maxi i mina fina svarta gummistövlar. Eftersom det varit fem grader i två dagar och en meter snö tänkte jag att det var bästa utrustningen att tillgå...

Imorgon har jag ledigt och på tisdag startar kurserna igen..

För övrigt kommer jag att sakna Nina väldigt mycket när hon flyttar. Hon har varit min fasta punkt i Skövde hela hösten med en stående date på onsdagar. Känns märkligt..


Fina fina Nina




LOVE / H  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: