POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tidsfördriv

Kategori: Allmänt

Jag har avnjutit en fullkomligt fantastisk långhelg i Enköping. Jag hade kameran med mig, men den har visst legat i väskan hela helgen. 

I torsdags kväll hängde jag hos Storebror, jag pratade, han skrattade. Jag dreglade framför TVn och han pratade mest om bilar.

Fredag träffade jag Caroline i Västerås, en tur på stan trots besvikelse på shopping och därefter en tur till Mammas nya jobb. Kvällen spenderades hemma med Jesper i form av terapisession. Jag minns inte ens när vi träffades senast och diskuterade allt mellan himmel och jord. Och dessutom fick man skratta en hel del.

Lördag skulle jag och Lillasysyter visa vilka stöttane systrar vi är och tog således med oss Daniel och gick på fotboll. Men Storebror fick inte spela förrän i andra halvlek så vi gick hem igen, för roligare än så kan man ju ha. 
Kvällen bestod av släktmiddag och taxiverksamhet  åt dessa släktingar.

Söndag och promenadernas dag. Ett besök hos Kusin och Peter, sedan kom Tina och vi gick Enköping runt halva dagen. Sedan åkte jag till stödboendet på Skyttegatan för att se hur lägenheten artar sig hos Jesper och så bidrog jag med min fantastiska skruva-IKEAmöbel-kunskap. Framåt kvällskvisten tog jag en snabb sväng till Storebror igen för att sno lite serier.

Idag var jag uppe i ottan, skjutsade Mamma och gick sedan till Posten med en kladdkaka för att förhandla om sommarjobb lite snyggt. Jag älskar att jag har Lasse runt ett lillfinger och att jag förmodligen får som jag vill!

Nu ska jag till Ann, hon ska få knäcka höfter, rygg och nacke åt mig. Därefter blir det pannkakor hos Farmor och sedan tåget hem till Skövde igen. Jag tror dessutom att jag ska lura Lisa att komma till stationen och möta mig.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: