POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sluta särskriva!

Kategori: Allmänt

Särskrivningarna kommer snart att ta över världen. De är överallt, och jag får eksem.

Senast sett på facebook bland mina vänner:
* stor städat
* Niagara fall
* hej vilt
* msn konversationer
* ambulans personalen
* tröst shopping


Jag och Storebror har nu en teori för hur vi ska motverka särskrivningarna, eller sär skrivningarna som folk uppenbarligen envisas med. Vi ska istället göra sammanskrivningar (ja, det är ett ord och inte två!)

Man kan väl för all del ha en braidé istället för en bra idé om man nu kan göra en senaps sås istället för en senapssås. 
Man kan också anse att gleea är svenskaspråkets bästa verb (betydelse - att titta på glee). Och man kan göra svenska språket till ett ord om man kan göra sjuksköterska till två (Sjuk sköterska, det ändrar ju uppenbarligen betydelsen av ordet markant). 


FEL!
Hur kul kan en glass vara undrar jag?


LOVE / H

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Det är faktiskt en sjukdom, så nu tycker jag du är lite hård!!! ;-)

    2011-02-16 | 16:31:14
    Bloggadress: http://ulrikazafrans.blogg.se/
  • Leffe säger:

    Håller helt med! Men tänk om det verkligen var en rolig glass?

    2011-02-16 | 16:45:29
  • Hanna säger:

    Jag är hård...

    2011-02-16 | 17:06:04
    Bloggadress: http://hisbetraktelser.blogg.se/
  • Kostas säger:

    Ahahahhhahahahaahahaaahahahaha sluta sar skriva hahahahahaahhaha

    2011-02-27 | 02:46:47

Kommentera inlägget här: