POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Oomkullrunkelig

Kategori: Allmänt

Leif var fantastisk idag, som vanligt. Jag tror att hela klassen kommer att sakna honom. Han har dock dragit ner betydligt på sina roliga kommentarer, men jag lyckades hitta ett par guldkorn. 

Björn skulle skicka mig en bild på Leif, men han hade lagt in mitt gamla grekiska nummer i sin telefon. Eller rättare sagt så hade han tagit informationen från min facebook där det grekiska numret vägrar att försvinna trots upprepade försök. Min förhoppning är att han hittar mitt svenska nummer istället, som han faktiskt har på en lista.

Leif använde förresten ett väldigt vackert ord idag:
oomkullrunkelig
Jag har funderat på det hela dagen. Vilken tur att min vän google ställer upp för mig i vått och torrt. Jag har nu lärt mig att oomkullrunkelig betyder obestridlig eller orubblig. Jag tror att jag ska börja använda det ordet i mitt vardagliga språk...


Titta, det finns till och med i SAOL. 

Förresten, jag önskar mig en SAOL i present så småningom. Inget hem är komplett utan en SAOL!


LOVE / H

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Haha! jag hade börjat tvivla på att det faktiskt existerade, lät så otroligt löjligt :P



    sv: ja, det vet jag, men han kan vara cool ändå :)

    2011-02-17 | 21:59:14
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se/
  • annely säger:

    Kul ord att särskriva:



    O Omkull Runkelig = När man inte kan runkas omkull(?)

    2011-02-17 | 23:34:54

Kommentera inlägget här: