POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Mördarvärk...

Kategori: Allmänt

Idag tänker jag inte röra mig speciellt långt bort från sängen, eller jag vill inte. Jag har träningsvärken från helvetet i kroppen. Det värker från fotsulorna upp till nacken, men jag får skylla mig själv. Man skulle kunna säga att jag kickstartat min kropp med träning...

Den gångna veckan har jag tränat sex pass på sju dagar. Det är mer än vad jag tränat på en hel guidesäsong så det är enkelt att förstå min kropps förvåning...

Igår lekte jag på gymmet med Ana och Edith, först lite rodd och lite maskiner, sedan cirkelträning och när vi var klara fick Ana den briljanta idén att vi kör block två på hennes spinningpass för det är ju bara fyra låtar..

Det känns i min kropp idag, jag vet inte från vilket träningspass värken kommer, det är förmodligen en blandning av allihopa och nu ska jag inte röra mig mot gymmet förrän imorgon kväll.



Hej Vasaloppet, ge mig ett år så är jag redo....


LOVE / H

Kommentarer

  • Biffen säger:

    Det sägs ju att träningsvärk alltid är värst dag två. Imorgon alltså. Kan hända att morgondagens Fuego-ledare är något stel...

    2011-02-26 | 11:06:02
  • Biffen nr 2 säger:

    En av deltagarna inför morgondagens fuego/styrka är lite skeptiskt inför morgondagens träning, men det går över!=)

    2011-02-26 | 14:27:29

Kommentera inlägget här: