POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Life

Kategori: Allmänt

Jag känner stort agg mot folk som lever i det förgågna istället för att blicka framåt. Att längta bakåt är en märklig känsla. Jag har själv gjort det, alldeles för många gånger.

Jag börjar dock inse att det är bättre att längta framåt istället, till en tid man faktiskt kan påverka. Jag kan trots allt inte förändra mina tidigare livsval eller återuppleva förgågna stunder. 

Jag kan uppskatta fina minnen, det har jag många av, och nostalgi är något utav det absolut bästa jag vet.

Men nej, jag längtar inte bakåt. Det är klart att jag kan önska att tiden inte går så nedrans fort, eller att jag tagit vara på fina ögonblick lite extra när de skedde. 

Men jag kan ändå inte förändra tidens hastighet.

Nej, livet är det som har hänt och det som kommer att hända. När jag vid livets rand bakar ihop allt så hoppas jag att jag kan se tillbaka på allt med ett leende på läpparna...



Och kom ihåg:
"Den som står med båda fötterna på jorden står still!"

LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: