POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

I ett studentkylskåp..

Kategori: Allmänt

Är tillbaka på schlätta och mitt kylskåp gapar tomt. Trots dess ringa storlek närapå ekar det när man öppnar dörren..

I min kyl finns för tillfället följande:
En fetaost
En öppnad burk pesto
En burk creme fraiche, som har gått ut
En mangoraja, som också gått ut
Ett ägg, som funnits sedan urminnes tider
En tacosås
En färdig keldasoppa
Bregott
Tomatpuré på tub, som räcker en livstid
En smör- & rapsoljaflaska
En marmelad jag åt av en gång i september
Två buljoner, av okänd smak
En flaska Real lime
En förpackning mjölk, som trots att den är laktosfri har varit öppnad för länge för sitt eget bästa
Ketchup, alla studenters bästa vän
En flaska sweet chilisås som är så fullproppad med socker att utgångsdatum kan ignoreras






Någon som vill komma med fantasifulla frukostförslag? Jag har inte ens bröd hemma, men marmelad kanske är gott utan bröd?


LOVE / H

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Om det inte vore för att ägget varit gammalt kanske man hade kunnat någon intressant form av omelett... ^^

    2011-02-15 | 21:46:45
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se/
  • annely säger:

    Vad har du i torrlagret?

    2011-02-15 | 21:58:37

Kommentera inlägget här: