POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

True Blood.

Kategori: Allmänt

Jag har vänner i den här staden som är hängivna True Blood-fans. De har således tvingat på mig fyra säsonger med dvd-skivor för att dra ner mig i vampyrträsket. 

Jag har nu sett säsong ett och än så länge så har de inte direkt lyckats med att få mig att älska den här märkliga serien.



Jag har väldigt svårt för övernaturliga saker, om det så är vampyrer, varulvar, utomjordingar eller annat som inte går att bevisa finns så är min inställning mest att sucka och skaka på huvudet.

Men, jag har ju lovat att ge True Blood en chans och att försöka tänka utanför min bekväma box. Men efter första säsongen blir jag mest arg på vampyrerna, jag blir trött på demoner som påstås bo inom folk och jag suckar åt människor som kan förvandla sig till hundar när de känner för det. Att det sedan dör folk till både höger och vänster lyfter inte direkt min känsla för serien till oanade höjder.

Sen har de väldigt mycket sex hela tiden, och det kan ju tyckas trevligt. Att vara hög på Vampyrblod och ha sex, varför inte.

Men det påstås tyvärr att jag måste fortsätta med säsong två nu, och vad gör man inte för att slippa plugga en söndagskväll? I brist på annat.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: