POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Postpresenter.

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på Posten från klockan sju till klockan kvart över fyra. Jag är trött i kroppen. Men på något sätt är sista dagen före julafton min favoritdag på hela året att vara brevbärare. De gamla vanliga brevbärarna gnäller för att det är för mycket att göra och för lite folk som hjälper till. Personligen tycker jag att det hör till och att mitt humör idag verkligen har smittat av sig på resten. Energin fullkomligt flödade.

Dessutom är folk på rundan så himla snälla och ger en godis. Idag har våran del utav Enköping mottagit Sportlunch, Lindtchoklad, After eight (INSLAGEN i julpapper) och en stor chokladtomte. Vad den andra delen utav staden fått och vad lantisarna mottagit har jag ingen aning om men man kan lugnt påstå att de senaste två dagarna verkligen gjort underverk för min julkänsla.

Nu tar jag julledigt!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: