POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Mitt Luciabehov.

Kategori: Allmänt

När är man egentligen för gammal för att gå Luciatåg? Personligen tycker jag att det borde vara obligatoriskt att vara med i minst ett Luciatåg varje år.



Det är visserligen mysigt att titta på Lucia på TV och dricka varm choklad till frukost som vi alltid gjorde med Mamma när vi var yngre. Man fick äta frukost framför TV:n då och bara det var ju fantastiskt.

Tråkigt nog minns jag inte ens mitt senaste framträdande i ett Luciatåg, men det kan har varit 2007 eller 2008. Med andra ord är det alldeles för länge sedan. Jag vill också gå upp i gryningen och kasta på mig smink, sjunga upp och vara sådär härligt vit i ett tunt linne med glitter som kliar i håret eller en krona som klämmer så hårt åt huvudet att man anar blodstopp till hjärnan. 



När jag blivit tillräckligt gammal tänker jag införa obligatoriska Luciatåg på ålderdomshemmet, och jag ska paxa att vara Lucia varje år!


LOVE / H

Kommentarer

  • Alex säger:

    du är ju för härlig Hanna! obligatoriskt luciatåg.. hihi.. mitt senaste luciatåg var 2009 på gran canaria och jag var en nästan 3 meter hög tomte! :)

    2011-12-13 | 11:48:01
  • Tina säger:

    Men Tellma måste väl ha haft en lussetåg? :)

    2011-12-13 | 19:22:23

Kommentera inlägget här: