POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Gävlebocken.

Kategori: Allmänt

Gävlebocken brann visst ner natten till igår. Jag vet inte vad ni tycker, men personligen mister jag lite av min julkänsla om bocken inte får brinna ner innan julafton. 



Sen kan man tycka att det är hur dumt som helst att en väldigt stor och fin halmbock inte får stå orörd och tänka på hur mycket pengar det kostar att sätta upp den varje år. Det håller jag med om. 
Men jag tänker också att det är bra mycket billigare att elda upp den än att 20 personer ska hjälpas åt att plocka ner den efter jul.

Dessutom är det ganska anmärkningsvärt hur folk år efter år faktiskt lyckas med konststycket att inte bli upptäckta när de startar branden. Min favorit är från år 1976 då en raggarbil körde sönder bocken. Vilket öde.



Jag föreslår därför att man låter bocken stå, men i mellandagarna gör en allmän brasa av den för att spara både tid och pengar.

Okej?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: