POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Det här med musik

Kategori: Allmänt

Jag älskar musik!

Musik gör livet gladare.

Musik speglar känslor.

Musik framkallar minnen.

Musik inbjuder till nostalgi.



Jag vill ha musik som man kan sjunga till. Jag hatar skrik och jag hatar tuggummitechno. Jag vill ha något att sjunga med till, bli glad eller ledsen av och något man kan röra kroppen till utan problem.

Härom helgen när jag ville lyssna på "Det snurrar i min skalle" med Familjen så fick jag höra "VA? Lyssnar du på indie?"

Jag vet ärligt talat inte ens hur indie låter. Jag tycker att låten är bra, jag kan sjunga med till den och den är på skånska. Dessutom är den med i Ediths jympapass vilket också får mig på bra humör. (Jympa stavas med j på Friskis&Svettis, men jag vill skriva med g.)

Jag struntar i genre, jag struntar i etiketter.

Jag lyssnar på det jag tycker är bra, oavsett vilket fack folk vill stoppa in det i.


LOVE / H



Kommentarer


Kommentera inlägget här: