POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Passa på!

Kategori: Allmänt

Svenskar måste verkligen vara överlägset bäst i världen på att "passa på".

Så fort solen skiner så måste man passa på att vara ute och njuta av den, för det är ju så sällan den är framme i detta avlånga land. När jag bara bodde utomlands så spelade det här mindre roll då vi hade sol mest hela tiden, året runt. Att inte röra sig utanför lägenheten en hel dag var då helt accepterat.

Men här i Sverige passar vi på. 

Vi passar på att shoppa, medan vi har pengar...(what?)

Vi passar på att handla sprit när vi är utomlands för det är ju mycket billigare.

Vi passar på att ta en resa till Åland för att handla billig sprit trots att det blir billigare att bara åka till systembolaget eftersom resan kostar, maten på båten kostar osv osv osv....

Men mest så måste man ju passa på att njuta utav sommaren och solen, för det har vi ju knappt i Sverige.




Jag tror att jag ska sitta inne hela sommaren i ren protest mot passa påandet...


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hanna jag fullkomligt vanvettigt avgudar din attityd till saker!

    2011-04-26 | 22:29:48
    Bloggadress: http://ljugformig.blogg.se/

Kommentera inlägget här: