POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

James!

Kategori: Allmänt

Idag har jag tillbringat dagen i Lidköping hos Pernilla.

Vi tittade på det kungliga bröllopet i England som eventuellt är det tråkigaste jag någonsin sett. Vi var fullt eniga om att Victoria och Daniels bröllop förra året var 100 gånger bättre!

MEN, här måste jag erkänna att Kate Middletons lillebror James var fullkomligt bedårande. Snygg, välartikulerad och han verkade inte ens nervös när han läste Romarbrevet. Det är numera mitt favoritbrev i Bibeln och jag insåg att jag genast måste flytta till England och erövra honom. Hans brittiska var förmodligen sexigare än danska, vilket i min värld säger en hel del!

Sedan gick vi på stan och jag funderade på vem De La Gardie var som tydligen är överallt i stan. Med hjälp av google så har jag upptäckt att det är en adlig släkt (surprise, surprise) och han med förnamnet Magnus grundade den nya delen av Lidköping. 

Jaktstugan står på torget, den är dock flyttad från en skog och placerad där. Numera huserar turistinformationen där.



En jaktstuga för adeln, uppernbarligen.

Så, England nästa?


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: