POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Herr Eliasson

Kategori: Allmänt

Här sitter jag hemma i Enköping sömnlös med en rinnande näsa och halsont. Jag har inte varit sjuk sedan juli, är det verkligen nu det ska komma? Jag väntade hela hösten på en förkylning, sedan väntade jag hela vintern och just som jag trodde att jag var immun mot allt vad förkylningar heter så kommer det.

Jag kan inte sova...

Jag läser att Niklas Eliasson har blivit dömd idag, till 14 års fängelse för 15 våldtänkter samt misshandel. Det är inte ens ett år per våldtäkt vilket känns något pinsamt! Men först ska han ju genomgå en rättspsykiatrisk undersökning såklart. Behövs verkligen det? Enligt mig lider alla våldtäktsmän, mördare etc. av psykiska störningar. Ingen psykiskt stabil och frisk människa skulle väl begå sådana handlingar? Och om han nu lidit av en psykisk störning när brotten begåtts så får han inte fängelse alls, då får han psykiatrisk vård, blir friskförklarad och släppt?! Verkligen helt rätt, tydligen....



Själv är jag tveksam.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: