POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

The grand tour

Kategori: Allmänt

Efter klagomål från lillasyster måste jag självklart publicera en bild från lägenheten. I mitt försvar kan jag ju inte ge er allt på en gång. Det måste ju finnas något att skriva om idag också.

Här är hur som helst mitt enda rum sett från hallen/kokvrån/badrumsdörren och garderoben:


Jag vet att gardinerna är för långa. Jag har köpt någon slags tejp på Hemtex för att lägga upp dem, men jag förstår inte hur man gör. Den som först tar sig till Skövde får gärna hjälpa till så bjuder jag på mat och husrum..

Efter en hel förmiddag (eller nja, jag vaknade klockan 11) med plugg genom en tredjedels kursbok cyklade jag till Maxi. Mina överstrykningspennor tog slut och dessutom behövde jag veckohandla. Därefter ignorerade jag disken och byggde istället på diskberget genom att steka pannkakor:


Här ska tilläggas att jag sällan lyckats med pannkakor i hela mitt liv. Jag kan inte vända dem, men jag insåg snabbt att så länge man har en teflonpanna och inte en i gjutjärn så var det inga som helst problem. Jag hade kunnat vända dem i luften, om jag bara velat.

Därefter blev det såklart mat vid mitt fina lilla bord tillsammans med fuskvispad grädde, men jag har ingen visp så då får man fuska. Jag tänker absolut inte vispa grädde för hand!


Jag har nog aldrig gjort färre pannkakor, men jag behövde inte fler. Den lilla plätten blev på köpet. Till maten ett avsnitt av How I Met Your Mother...

Resten av lägenheten får ni se när ni kommer på besök, men kort och gott är det två plattor, en diskho, två skåp ovanför, en kyl med ett minimalt frysfack, tre garderober samt en klädhängare. Jag har dessutom ett badrum med dusch. Väldigt trevligt.


Well, ikväll ska jag softa. Jag är klar med dagens plugg, ska ta tag i disken och eventuellt försöka mig på en Rut-Stinas-paj till middag. Wish me luck!

LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: