POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Supersöndag!

Kategori: Allmänt

Det har varit en väldigt lugn helg. Jag har spenderat den med kurslitteratur, mestadels.

Idag hann jag dock med en snabbis på stan som avbrott i studierna tillsammans med Nina.
Lyckades ÄNTLIGEN köpa mig ett par jeans till. Nu tänkte jag att jag ska försöka att inte shoppa förrän jag kommer till USA i jul. Lycka till Hanna!

Nåväl, som jag förut påpekat så är Skövde, liksom alla andra svenska landsorter jag besökt, helt öde på söndagar trots att butikerna faktiskt är öppna och det regnade idag. Vart håller alla 11 000 studenter vägen? Och vart är Skövdes 50 000 invånare?


Tom galleria!


Och en tom gågata...

Trots detta lyckades vi hitta ett öppet fik. Personalen hade ungefär ingenting att göra så istället för att faktiskt duka av borden stod de i kassan och babblade...I vilket fall som helst. Jag hittade ett nytt iste som var lite speciellt. Man kan skicka SMS med sina visdomsord och funderingar som sedan trycks i flaskan, man drar bort en klisterlapp när man druckit ur och de dyker upp som en pratbubbla..


Denna fundering lyder: "Man borde blivit korvgubbe. Tänk sälja korv hela dagarna"

Ganska intressant säljteknik om jag får säga det. Jag önskar jag kommit på den själv. Vill man nu hur som helst skicka in sina egna visdomsord så gör man det till 71120 och skriver pourte sedan mellanslag och sin checka text så hamnar det möjligtvis i en flaska så småningom..

Därefter gick jag hem och gjorde paj samtidigt som jag pratade med lillkusin över msn. Tur det finns kameror så jag kan hålla koll på henne...Pajen? Den smakade gudomligt. Jag blev tvungen att göra två för det är svårt att dela ett ägg till en smet...


Köttfärspaj med curry samt ädelostsås, även kallad Rut-Stinas...


Paj nummer två i ugnen. Som synes så har jag en väldigt liten ugn, därav två pajer.

 Men nu har jag mat så jag klarar mig halva veckan. Skulle jag tröttna så kan jag ju alltid bjuda in någon trevlig militär från regementet på middag, eller någon annan trevlig prick. Men bara en för jag har inte mer än två stolar att sitta på...


Imorgon har jag en väldigt lång dag framför mig i skolan. Från 8 till 15 och därefter grupparbete. Men nästa vecka blir desto lugnare...Väldigt spännande. Det är tur att föreläsningarna är intressanta i alla fall...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: