POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Nollesittning och effektivitet!

Kategori: Allmänt

Så i fredags var det Nollesittning för BeEkIng som är min studentkår. Vi slog klackarna i taket och började förfesta redan klockan 16.30 efter en heldag i skolan med föreläsningar och grupparbete. Förfest hemma hos Lisa i grannhuset med Sanna, Emelie och Linda . Därefter drog vi oss mot kåren vid kvart i sex. På sittningen blev det omplaceringar, det fanns ett vackert sånghäfte och en massa spex från BEST, Ekonomerna och Ingenjörerna. Karin representerade BEST, vår förening...och självklart vann hon!




Karin i lila, okänd ekonom i rött samt okänd ingenjör i helsvart som försöker imponera på ingenjörsjuryn.

Därefter fick kameran vila under maten och efterrätten. Vi bjöds på kyckling med potatissallad samt kladdkaka. Väldigt gott och trevligt sällskap vid bordet. Jag måste erkänna att jag inte känner mig helt hemma på tillställningar som denna. Jag har liksom ingen koll på högskolevärlden och de efterfraser som inte står i sånghäftet efter sångerna, hur ska jag kunna dem? Massa regler jag inte har koll på, men det sätter sig förmodligen så småningom. Jag var ju inte ensam nolla i alla fall...

Därefter gick vi på mellanfest på Kurorten...
Temat var Han? Hon? så man skulle egentligen bytta kläder. Det tog Björn och Thea fasta på..

Björn och Thea/Thea och Björn? Jag är ytterst osäker..

Lördagen tog jag sovmorgon samt pluggfri dag. Jag mötte upp Nina för kebab. Hon hade skrivit tenta halva dagen, stackarn. Det var dock väldigt trevligt med lite uppdateringar och skvaller. På kvällen blev det hyrfilm med Lisa och Sanna hos Sanna. Filmen var sådär, men sällskapet gott..

Idag skulle jag plugga. Jag har gjort ungefär allt utom just det.

Jag har åkt inlines:

Ja Mamma, jag hade alla skydd samt hjälm!


En Västgötsk cykelväg i sol..


När jag kom hem tränade jag expressträning med Jennie Widegren samtidigt som jag lyssnade på downloadlistan i p3. Så stretchade jag väldigt länge samtidigt som jag läste hela "Grynets bok":

Vi undrar alla vart Grynet tog vägen? Vi försöker införa henne igen för vi behöver alla lite Grynet i oss. Hon har många smarta saker att säga har vi kommit fram till under de senaste festerna..

Efter läsning så storstädade jag lägenheten samt skurade badrummet kliniskt rent och därefter tog jag tag i disken. Jag pallrade mig in i duschen innan jag faktiskt tog tag i mig själv och började läsa ett häfte om ledarskap som ska vara klart imorgon. Sedan började jag laga lite mat.

Jag åstadkom en tacopaj med kyckling och till det blev det ananas, gurka, tomat och guacamole!


Kostcirkeln?

Har även hunnit med att gå till ica och lämna tillbaka hyrfilmen från igår. Ikväll ska jag tre våningar ner till Sanna för att se på valvakan och äta chokladpudding. Efter denna ytterst effektiva dag så är vi lätt värda det..

Röstat? Avklarat för länge sedan!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: