POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Megamåndag!

Kategori: Allmänt

Så är måndagen snart till ända.

Startade morgonen med att gå upp klockan sju. (Varför är folk frivilligt vakna så tidigt?) Hade sällskap till skolan med granne/klasskompis Sanna och de flesta var ganska trötta när vi startade. Vår föreläsare kommer in och berättar att vi alla 130 personer ska spendera sex timmar tillsammans under dagen. Kändes väldigt peppande. Det är tur att det varje timme finns en akademisk kvart inom högskolan så man får rensa hjärnan lite och ta ett varv runt skolan, som när man var yngre...

Efter alla föreläsningar var slut så finslipade vi lite på vårt grupparbete, del två, innan jag hann hem en timme för att läsa mer kurslitteratur. Därefter så tog oss jag, Sanna och Lisa till biblioteket för att förtidsrösta. Så nu bockar vi av det på listan...Känns väldigt stort...



Planen för kvällen är att ta mig igenom en föreläsning på internet om Microsoft Excel. Är det något dataprogram jag inte kan hantera eller har tålamod med är det Excel så jag undviker det helst. Men ska jag bli klar med kursen är det nog dags att ta tjuren vid hornen. Jag får i värsta fall ringa Anna på Skiathos för support. Hon är en klippa på Excel...

Imorgon väntar en lika lång dag i skolan men med start klockan tio istället för åtta, jag ska nog överleva...




LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: