POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Husdjur

Kategori: Allmänt

Jag har fått ett par inneboende kan man säga...Jag vaknade i förrgår upp med röda utslag på armarna. Min granne och programkamrat Sanna påpekade att det kunde finns vägglöss här. Tydligen hade hon rätt. Igår var Anticimex på besök och min lägenhet är nu beströdd med stenmjöl som förhoppningsvis ska ta kål på dem. Under tiden måste jag dock bo i lägenheten och sova i min säng för att "locka fram dem" så de kan trampa i mjölet och skalen skäras sönder.

Personligen skulle jag hellre bosätta mig i ett badkar med is för att kyla ner mina ben och armar som aldrig slutar klia. Köpte Clarityn igår, det hjälpte föga. Tänkte dock ni ska få se hur mina arma armar faktiskt ser ut..



Underarmarna är faktiskt mycket värre än det ser ut. Det är överallt, även på ovansidan och dessutom värre idag än igår. Överarmarna, ungefär som det ser ut.

Underbart kort och gott!

Så här ser tydligen mina inneboende ut...


Idag har halva dagen spenderats hos Ana (spanskt stavning) för grupparbete. Vi fick en del gjort, men personligen fastnade jag mest för hennes ett och ett halvt-år gamla dotter. Übersöt och min nya bästa vän. Jag har frivilligt erbudit mig att barnvakta....typ...

Sanna bland böcker. Och inget plugg utan fika! Idag blev det kladdkaka, på onsdag när både jag och Ana fyller år blir det marängsviss...


Ikväll har vi haft korridormöte. Jag hade tydligen en klasskompis i korridoren. Svårt att veta när vi är 130 personer på varje föreläsning. Nåväl, vi ska ha korridor kick-off nästa lördag för att lära känna varandra. Trevligt värre....

Kvällen tänker jag spendera med Friends och ryskt te!

Imorgon är det seminarie om psykologi, grupparbete samt nollesittning som gäller!


För övrigt. Jag kommer hem om två veckor! Tre dagar i Onebuying. Jag längtar!

LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: