POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Husaren

Kategori: Allmänt

Så, gårdagens kväll och natt blev visst en ganska blöt historia. Jag som tyckte att vi hade koll på läget.

Vi starade kvällen med tacos. Jag stod för maten och Nina stod för sällskapet..



Maten var väldigt god och sällskapet trevligt. Efter maten så tog vi fram Grynets bok och spelade hennes spel..


Jag fick rota fram tärning och pjäser från ett "När & Fjärran"-spel, därav flygplanen..

Nina vann en utmaning om att bygga det högsta tornet..


GRATTIS!

Efter lite mer vin och öl så gick vi hem till Ninas lillebror tillika granne som hade besök av barndomsvänner från Stenungsund. De hade dagen till ära klätt upp sig och jag var förvånad över att 90-talet redan kommit till Västkusten...

 
En Alex, en Tobias och en Rasmus..

Sedan svängde vi våra lurviga på Husaren inne i stan lönehelgen till ära. Eller bidragshelg som vi studenter kallar den. Inträdet var dyrt för Jessica Andersson var där och spelade. Men när vi kom var hon klar och vi såg inte en skymt av henne. Hur som helst dansade vi röven av dansgolvet i värmen. Jag tror det var värmebölja över Skövde igårkväll. När vi kom hem till Nina halv elva på kvällen var det 15,8 grader ute. Till och med jag som är grek tyckte det var varmt.

Nåväl. På natten gick vi åter hem till Ramsus för efterfest..

Men alla liksom somnade så jag och Nina gick också hem.



Eftersom jag är en proaktiv gammal reseledare så drack jag resorb innan jag somnade. Ändå vaknade jag halv åtta imorse med fruktansvärd huvudvärk. Jag tog ipren och panodil och sov fyra timmar till. Det hjälpte föga. Ingen av mina Skövdevänner är kvar i staden över helgen och kunde komma med cola så min frukost fick bli blandsaft och chips.

Framåt tre-snåret pallrade jag mig upp efter att jag sovit ytterligare en timme. Jag hasade mig till ICA nära för att inhandla Sibyllakorv, pommes och päron-mer. Jag är tacksam över att jag inte känner någon här. Jag var inte så smickrande..

Efter att jag orkat laga mat har det blivit filmtittande och mer chips. Jag känner mig snart som en människa igen.

Synd att jag har svinmycket att plugga. Det får bli morgondagens problem. Jag har hur som helst bestämt mig för att skippa kvällens korridorfest. Jag har ju inte ens tagit mig ur sängen idag. Jag har dragit bordet med dator till sängen så jag slipper sitta på en hård stol..

Är det åldern kanske som spökar? Så mycket drack jag faktiskt inte igår, men bara för att jag fyllt 23 så ska man må som en arm stackare...

Hur ska Oktoberfesten om en vecka sluta egentligen?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: