POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Götet!

Kategori: Allmänt

Så har en heldag spenderats i det som brukar kallas Sveriges framsida. Själv är jag tveksam, men nåväl.

Första stopp var Hotell Odin där jag tog en snabbuppdatering med min exman tillika guideskolevän och exkollega Magnus. Han är numera förste receptionist och vill jag någon gång ha jobb i Götet så vet jag vart jag ska gå..


Ett stort frågetecken på minerna.

Mitt största fårgetecken är dock hudfärgen. Jag inbillade mig att eftersom jag inte bott i Sverige på typ fyra år så borde min solbränna sitta kvar mycket längre än alla andras. HAHAHAHA! Hur naiv får man vara undrar jag nu efter en månad i Sverige..?

Därefter så tog vi en tur längs avenyn. Anna var in på typ 18 H&M-butiker medan vi uppdaterade oss om vad som hänt sedan jag lämnade Skiathos för en månad sedan.

Eftersom Anna bestämde blev det lunch på McDonalds. Jag var inte lyrisk, men medgörlig.


Josefin, Annas syster, samt Anna.

Bara ett litet ögonblick senare träffade jag Christoffer från Enköping som stod i hörnet och kastade i sig lunch. Honom har jag inte träffat på säker 2-3 år så det var väldigt trevligt.

vi strosade vidare på stan tillsammans med Nina efter maten. På lagerhaus träffade vi en tjej i kassan som sa "Hej, jag var på Skiathos i somras". Det kändes plötsligt som att Göteborg var väldigt litet just idag.


Anna hann även med att posera vid Lipstick...

Turistbild. (Jag tror att vädret på Skiathos inte varit så bra på sistone. Anna var nästan lika blek som jag..)

På eftermiddagen blev benen lite sega och vi gick till centralen och fikade lite granna. Chai latte och ingen kaka innan jag hoppade på tåget tillbaka till Skövde...

Väl hemma åt jag snabbt, läste engelskabok i två timmar och därefter blev det promenad med Lisa.


Imorgon ska jag vara i skolan halv åtta. Det känns sådär. Men jag slutar i alla fall klockan tolv och det är alltid trevligt..


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: