POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tentauppladdning...

Kategori: Allmänt

Jag kunde inte somna inatt. Jag släckte klockan tolv, med en fruktansvärd huvudvärk. Jag tänkte att jag skippar att ta tabletter när jag ska sova, det går ju ändå över när man sover. Klockan två hade jag fortfarande inte somnat och gav upp. Ipren och panodil, fick till och med ta till iskallt-vatten-på-handduk-tricket för att kyla ner mitt huvud. Somnade väl framåt klockan tre.

Vaknade klockan nio, huvudvärken borta men hur snorig som helst. Satt hela förmiddagen och bara snorade och crejvade smoothies. Gick till ICA och köpte ABCDE-vitaminer, frysta bär och florsocker...dagen har således tillbringats i sängen med typ fyra filmer, lika många smoothies och ändlösa koppar med te. Lyckades dessutom göra toast till lunch...Hm..

Spenderade också en timme på Skype med Min Blomma, liksom igår kväll. Hon är ensam i det stora huset i New Jersey, och jag är ensam i Skövde.

Idag borde jag pluggat igenom allt vi gjort de sista veckorna till hemtentan, men jag har liksom inte haft någon energi. Får väl vara tacksam för att det är just hemtenta och att jag har två veckor på mig. Jag har fortfarande planer på att göra färdigt den på en vecka och sedan åka hem till Enköping en vecka och softa lite, för sen när kan jag göra saker långsamt?





Här är den fantastiska boken jag har tenta på. Den är bara 600 sidor tjock, på engelska. Tro det eller ej, men jag har faktiskt läst hela. När tentan väl kommer imorgon ska jag bara komma på ett finurligt sätt att navigera i den och göra skitbra formuleringar på svenska av alla uttryck. Google translate kommer förmodligen att hjälpa mig en bra bit på vägen...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: