POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Onebuying weekend

Kategori: Allmänt

Så, som utlovat. Bilder från den gågna helgen i Enköping..

På fredagen var det ju kalas. Jag tog inte en endaste bild...

Lördagen däremot, var det dags för årlig fest och Oktoberfest. Den jag inte träffade på Joar, den var i så fall inte där. För mig veterligen träffade jag i princip allt och alla...

Kvällen började med förfest hos storebror. Jag hade överbliven tårta sedan kalaset. Den tog Jeppe mer än gärna hand om..


Hembakad, typ blåbärstårta..

Festen rullade vidare..


Christian, Tim, Storebror och en väldigt skummande öl...


Carro var där, Tina var där och av någon outgrundlig anledning ser jag nästan brun ut. Eventuellt beror det på sällskapet. Men men, jag ser brun ut, punkt.

Sen drog vi oss mot Joar. Vissa gick och vissa cyklade.


Ett par hundra meter före Statoil där Christian fick för sig att pumpa Tinas däck tills det sprängdes. Det hördes ända till Volvo..

Därefter var vi på Joar hela natten. Jag dansade inte, jag lyssnade inte på banden och jag stod inte i baren. Gud vet vad vi gjorde, men roligt hade vi. Och eftersom vi inte hade bråttom hem strosade vi runt på stan efteråt till halv fem på morgonen. Trevligt värre..


Dagen efter stod skog och svampplockning på schemat. Vi hittade mest flugsvamp, men det var vad Svesselina bett om så jag plockade dem..


Fantastisk flugsvamp, inte sant?

Efter all plockning fikade vi i skogen och blev därefter körda till Picasso för den obligatoriska kebaben..Ljummy!

Lite packning och mer mat innan jag hoppade på tåget tillbaka till Skövde och somnade som en stock.


Idag var jag i skolan en och en halvtimme. 40 av 130 i klassen var där. Väldigt lugnt och skönt med andra ord..

Jag har galet ont i huvudet, stannar hemma ikväll och kollar film istället för att svira. Imorgon blir det fika och bio med Nina..


LOVE / H



Kommentarer


Kommentera inlägget här: