POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helgen är här..

Kategori: Allmänt

Idag hade vi sista seminariet med gruppen. Inga mer grupparbeten förrän i nästa kurs, och då blir det nya grupper. Känns konstigt att en hel kurs snart är slut. Nästa vecka är det hemtenta som gäller.

Idag kom böckerna till nästa kurser som läses parallellt. Psykologins grunder och grunder i organistation och ledarskap. Man kan väl påstå utan överdrift att jag vet vad jag ska läsa framtill mitten av januari: Kurslitteratur!

  
Den understa är på över 1000 sidor.

Vi får väl hoppas att det är bra böcker i alla fall...

Men som sagt. Det känns dumt att blanda ihop alla socialpsykologiska perspektiv jag har i huvudet med de psykologiska när jag ska tenta nästa vecka. Så jag börjar med den här:


Mitt uppdrag i helgen nu när jag sett färdigt på Glee. Jag förväntar mig tårar!


Igår var jag på tv-kväll hos Nina. Vi fick sällskap av hennes lillebror. Var nog ett av de roligaste avsnitten av Glee jag sett, eller så skrattade vi bara för att vi hade sällskap. Vad vet jag? Kungarna av Tylösand var som vanligt inget annat än pinsamt. Men nu är det bara två avsnitt kvar innan serien är slut...


Hittade en bild som Lärke på Skiathos tog i somras som jag helt glömt bort..


I Kati Giorgi med bland andra Goldie Hawn och Kurt Russel i bakgrunden.
Amatörpaparazzi när den är som allra bäst...


Imorgon är jag ledig och behöver inte infinna mig i en skolsal på en hel vecka...känns konstigt.



LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: