POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Första tentadagen..

Kategori: Allmänt

Vaknade klockan nio imorse, visserligen av alarm men ändå. Lite frulle innan jag tog tag i hemtentan. När jag läste igenom allt kände jag bara ett stort shiiiit. Jag har många gånger under dagen undrat varför jag läser ett så flummigt ämne och inte bara x plus x ger y. Det hade helt klart underlättat, men men. Sådana simpla saker är visst inte mitt kall i livet. Jag har babblat på som en gnu halva dagen. Har klarat av fem frågor av åtta idag. Jag räknar med att vara färdig imorgon och sedan använda resten av tiden till att korrigera, flytta runt kommatecken och skriva om allt, typ...Jag har trots allt två veckor på mig.

Mådde dessutom lite bättre idag än igår så jag hoppas att det värsta är över. Imorgon ska jag dock på cellprovtagning. Tack så sjukt mycket Västa Götalands landsting att man får gå på det när man fyllt 23. I Uppsala är det 25. Har aldrig någonsin känt mig så tacksam, verkligen. Hmpf..

Jag planerar att tillbringa kvällen med lite film. Just nu slösurfar jag och lyssnar på nostalgiska The Sounds. Det ger en lätt känsla av högstadieångest..


Det framkallar dock också en del fina minnen..

Slösurfandet har genererat i följande intressanta artikel på aftonbladet.se:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/hermanlindqvist/article7969744.ab

Herman är en väldigt klok man. Jag vill vara lika cool och kunnig som honom, minst!

Jag önskar att vädret var finare. Det är typ storm, grått och regnigt här.

Men när jag är klar med tentan kommer jag hem till Enköping en sväng. Om det blir på torsdag, fredag eller lördag, det får vi se, men hem kommer jag i alla fall..


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: