POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Degkroken som vägrar lossna..

Kategori: Allmänt

Imorse bakade jag kanelbullar, allt för att ignorera den enorma hög med kurslitteratur som väntar på mig.
Bullarna jäste långt över förväntan, eller så var det helt enkelt bara så att jag borde skurit mindre bitar. I vilket fall som helst blev de väldigt goda, och stora...



Nu till mitt dilemma. Jag får inte loss degkroken från bakmaskinen. Den är totalt fast. Jag har googlat bruksanvisningar och tittat på bilder med instruktioner till, men likförbannat vägrar den att släppa. Degkroken sitter fast med bulldegsrester på.



Nu är frågan om jag ska "diska den på plats" och låtsas som absolut ingenting tills min Mamma kommer hem inom en viss framtid eller om jag bara ska erkänna hur pinsamt oteknisk jag är som inte kan få loss en degkrok från en hyperny bakmaskin...

Ni anar mitt dilemma..
Jag tror dock på ett mellanting. Jag ska ringa storkusin som har en likadan maskin och be om assistans, jag klarar uppenbarligen inte av det hela själv.



LOVE / H


Kommentarer

  • Pipen säger:

    Haha, inte lätt med de tekniska prylarna inte... lycka till :P

    2010-10-27 | 22:29:43
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se/
  • Julia säger:

    Aj aj Hanna! Bullarna ser FARLIGT goda ut. Men bakmaskinen - aj. Hoppas allt är bra med dig! Hoppas du kan hålla dig på plats i Skövde. Tänk på Kuwait så blir du kanske lugnare i hågen!

    kram från Vilanova-Wirdheimarna

    2010-11-05 | 19:37:34

Kommentera inlägget här: