POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Autopilot

Kategori: Allmänt

Jag ber om ursäkt för bristen på uppdateringar. Jag spenderade en helg i Enköping och tappade på vägen bort både tid och rum. Sen jag kom tillbaka till v-slätten har jag inte gjort speciellt mycket alls. Skola måndag, tisdag och därefter NADA! Jo, jag har gått morgonpromenader med styrketräning på schemat, läst ikapp allt jag inte läste i helgen samt tvättat och städat.

Igår var det onsdag och som vanligt TV-kväll hos Nina med Kungarna av Tylösand. Förmodligen det värsta program som en svensk tv-kanal någonsin producerat, men vi kan liksom inte låta bli. Man skrattar i alla fall en timme i sträck. Därefter blev det C.S.I vilket gjorde att det blev extremt läskigt att sova när man väl kom hem sen. Jag tänkte bara igenom en massa gamla C.S.I-avsnitt jag sett förut. Hm. Lyckades dock med sex timmars sömn.

Imorse hade jag klockan på sju, eftersom jag skulle till tvättstugan. När jag vaknade och insåg att det var mörkt ute ångrade jag rejält mitt påhitt med att försöka gå upp så tidigt och sov en timme till. Jag har alltid, ALLTID, varit en morgonmänniska. Ända tills jag spenderade mer tid utanför Sveriges gränser än inom. Jag kunde bokstavligt talat inte kräla mig ur sängen imorse. Det var fysiskt omöjligt.

Inser dock att jag borde vänja mig om jag ska spendera en hel vinter i Sverige...

Ikväll har jag tittat på film med Sanna. Imorgon har vi en föreläsning och sedan ska jag läsa läsa läsa Social Psychology heeeeela helgen, söka artiklar och annat tjafs..

Förresten. Beställde en ny telefon igår då jag fick tuppjuck på min gamla. Hämtade den idag och träffade en kille på vägen. Han hette Loke, var sex år och fastnade mellan en lytstolpe och ett staket. För varför gå på trottaren? Han har en egen iPhone. Sa jag att han är SEX ÅR???? Han är hur som helst min granne. Har skorrade som Carl Bildt och kände på klottret i tunneln om det var nytt. Och så hade han ett pappersflygplan med autopilot...

Bilder kommer eventuellt imorgon. Jag hittar inte kamerasladden..


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: