POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sibirien?

Kategori: Allmänt

Man skulle kunna tro att jag flyttat till Sibirien, eller Finland.

Utanför mitt fönster råder totalt kaos. Jag är glad att Mamma och Pappa körde på förmiddagen och kommit hem till Enköping helskinnade. Vi har haft en fantastisk helg i mitt Vinterland.

I fredags startade det med middag inne i stan och en massa prat. Jag fick julkappar från Farmor och lite presenter från Thailand, det var onekligen väldigt trevligt.

Igår sprang vi på stan hela dagen. Mamma och Pappa shoppade som om de aldrig sett butiker förr och jag fick en julkapp. En ny resväska som står redo att packas för att åka till New York och fantastiska Malin och släkten. Måtte det bli jul och nyår snart!


Dessutom har den en väldigt fin färg.

Igår var det så bröllops- och dopdagsmiddag eftersom mina föräldrar för 23 år sedan stal uppmärksamheten från mig på mitt eget dop genom att gifta sig. Nåja, de glömmer i alla fall aldrig bort min dopdag.

Efter middagen satt vi i sofforna vid hotellrestauranten och de tog sig lite att dricka.




Idag har jag gett mig i kast med psykologiboken igen och tagit mig ut i vädret för att dokumentera. Men nu har jag stora planer på att spendera resten av dagen/kvällen i sängen, med Sex and the city-maraton samt julmust.

Jag har även med Pappas hjälp äntligen fått upp min taklampa, samt en gammal ärvd julstjärna från Moster Elsa, född på 1906, köpt på Konsum för 27,75 kronor ett årtidonde för länge sedan. Men det lyser väldigt fint i min lilla lägenhet.

Imorgon är det dags att ta ordentliga tag i pluggandet igen och förhoppningsvis under veckan få färdigt grupparbetet.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: