POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Psykologivisionen går framåt

Kategori: Allmänt

Snön fortsätter att vräka ner över Skövde. Det har nu varit snöstorm i cirka två dygn, oavbrutet och inte en enda cykelväg är plogad och vad jag hört från mina pendlande kollegor är inte heller speciellt många gator snöfria. Det fullkomligt viner runt husknutarna på toppen där jag bor.

Jag kurar in mig med psykologiboken, te och spotify. Ett kapitel är avverkat idag och ett till ska det bli endast med avbrott för mat och CSI Miami. Maten står för övrigt i ugnen..

Det kom två indier och knackade på hos mig idag, det var tydligen dem som bodde här innan mig. Deras föräldrar har skickat ett paket till min adress och vill att jag ska spara avin när den kommer. Jag försökte förklara att den inte kommer hamna i min brevlåda eftersom deras namn inte längre står där, men de var fullkomligt övertygade om att så är fallet...De får väl återkomma varje dag tills de inser att de borde gå till Posten istället vilket jag också försökte förklara....

Strax mat och ett avsnitt Community...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: