POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Löptur

Kategori: Allmänt

Det där med att sluta träna sprack visst. Jag får helt enkelt göra det bästa av min enorma muskelkapacitet och extraknäcka någonstans där jag behövs. Posten? Posten är ju i och för sig en av de stora anledningarna till att jag är ute och springer. Om jag ska orka jobba där i sommar måste jag ha kondition och muskler...

Tänk om man bara kunde få springa på en strand istället för kall asfalt och i iskall luft som dras ner i lungorna...

Typ såhär:


Bild från Veckorevyn


Kan kanske Skövde Kommun anlägga en lång fin sandstrand i en tunnel där jag kan springa barfota? Istället för skidtunnlar som finns här och där i landet tycker jag vi borde satsa på löptunnlar. Jag åker i och för sig gärna skidor, men de är svåra att frakta med sig till en tunnel på cykeln...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: