POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Idag

Kategori: Allmänt

Imorse vaknade jag för tidigt för mitt eget bästa. Som vanligt ville jag hellre stanna under täcket, men insåg snart att jag inte hade möjlighet till det.

Tittade ut genom fönstret och det var totalt vitt. Igår kunde jag hoppa i lövhögar, om jag bara hade velat. Idag har det snöat hela dagen och det visar inga som helst tecken på att slå om till varmare och skönare väder.

Jag som i två år längtat efter en svensk vinter tar genast tillbaka alla dagar jag klagat på värme och svett!


Nu på eftermiddagen har vi närmare en decimeter snö...


Den sitter till och med fast på fönstret.... Snön kanske kan skydda så det inte drar längre?


Ikväll planerar jag att inte under några som helst omständigheter ta mig utanför dörren. Jag tror stenhårt på TV-spel, serier och film. Av någon anledning har jag ju dock försökt sagt att jag och Lisa ska ta en promenad, men jag hoppas nu kunna övertala henne att vi ska gå i ide istället...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: