POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Danske pige

Kategori: Allmänt

Det blev helt klart en tjejkväll över förväntan igår, kameran lämnade jag dock hemma...

Vi hängde hos Anki med lite dryckesspel som vi minst sagt körde en lightversion av. Jag är för vuxen för att orka bli full en torsdag när fredagen ska bestå av plugg. Det som gjorde mig absolut gladast var att Anki var dansk. Hon är visserligen uppväxt och född i Sverige, men båda hennes föräldrar är danska. Jag har saknat danska sen jag lämnade Skiathos och igår fick jag äntligen någon som förstod vad jag sa samt svarade mig på rätt språk. Man kan nog säga att det var en ömsesidig känsla, för ingen av Ankis kompisar förstår henne när hon pratar danska..jag har för övrigt stora planer på att börja hänga där mer...

Som sagt, idag väntar plugg. Vi har dessutom en snöstorm igen, eller storm och storm, det snöar kort och gott!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: