POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Dagen

Kategori: Allmänt

Jag börjar eventuellt att så smått acceptera och nästan tycka om snön. Det blev ju i alla fall ljusare, och eftersom jag saknar taklampa underlättar det helt klart eftermiddagsplugg.

Har läst ett kapitel i den fantastiskt tjocka och omotiverande psykologiboken, bara 60 sidor. Jag blir lite upprörd över hur mycket naturkunskap jag måste pränta in i skallen. Det är gener, dna, hjärnans uppbyggnad, alla sinnens uppbyggnad och nerver hit och det. Ärligt talat ter sig Koranen mer logisk i mitt huvud än naturvetenskap...

Tog en löptur på eftermiddagen för att rensa huvudet. Min 40-minutersrunda tog knappa 35 minuter, flåsade en del när jag kom hem, men pumpade ändock lite styrketräning.

Nedanför mitt fönster satt sedan den här mannen i cirka en timme:


Jag antar att det är någon form av meditation.

Jag beundrar människor som kan sitta så avslappnade, i sig själva så länge. Efter två minuter skulle jag frysa, öppna ögonen, klia mig i huvudet och undrat om det inte fanns något vettigare att göra. Jag hade gärna legat ner i snön en kväll och tittat på stjärnor och filosoferat om livet, men endast med sällskap.


Om en och en halv timme stänger de ner studentnätet för kvällen. Jag vet inte hur det ska gå med tanke på att jag inte ska vara hos Nina för glee förrän klockan 21. Jag kan ju alltid sätta mig med organisation & ledarskapsboken, vilket jag faktiskt läst igenom en gång. Men jag vet faktiskt inte om jag hittat något jag vill ändra på i vår skiss...

Siesta då kanske


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: