POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

D-vitaminunderskott?

Kategori: Allmänt

Är tillbaka i Skövde igen efter en lång Enköpingsvistelse. Den längsta på över ett år tror jag, men det var väldigt skönt.

Körde ner i lördags tillsammans med lillasyster som fick äran att skruva IKEA-möbel med mig. Sedan tog vi en soft kväll med mat och julmust samt lite spel. Hon körde tillbaka norrut i söndags och jag försökte plugga. Det gick inte så bra...

Igår lyckades jag lite bättre. Startade morgonen med promenad och tvätt, därefter Nyhetsmorgon där en av mina guideskolevänner tillika Kreta-kollega skrapade trisslott. Hon plus pojkvännen i kulisserna, även det guideskolekollega, vann 200 000.


Nyhetsmorgongubben och Malin...

Därefter lyckades jag faktiskt plugga, tog sedan en sväng på stan med Nina för diverse skvaller och uppdateringar.

Igår kväll cyklade Sanna med mig till Mediamarkt. Tina hade uppmärksammat mig på att det släppts ett rött Wii, och varken hon eller jag kunde få det ur huvudet. Jag råkade handla upp min sista apollolön, men vi ser det som en investering och jag är nu stolt tv-spelsägare..


Ett rött Wii.

Jag gillart..

På lördag ska jag Karin, Sanna och Anne-Lie ha tv-spelskväll.

Jag har även stora planer på att använda Wii active som träningsprogram hela vintern..


Idag känner jag mig för övrigt extremt grå och trött. Har varit i skolan sju timmar, konstanta föreläsningar om hjärnans uppbyggnad, nerver och annat tjafs som är naturvetenskapligt vilket jag inte förstår.....

Dessutom blir det mörkt klockan tre, det ösregnar och jag vill ha sol och värme. Jag är hungrig, men har inte så mycket mat hemma....

Jag har eventuella planer på att orka ta mig till ICA för att köpa någon som redan är färdigt att äta...

Ska i alla fall på promenad klockan nio ikväll med Lisa, i regnet. Extremt uppmuntrande...



LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: