POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Julrusch!

Kategori: Allmänt

Ruschen i mitt fall handlar väl knappast om att få julklappar och annat tjafs färdigt, snarare skolarbete.
Idag har jag suttit och fullkomligt svurit mig blå och gul åt hemtentan. Fråga ett tog aldrig slut, det fanns liksom inget svar ända tills Lisa ringer och säger att fråga ett-svaret finns i förra upplagan av boken som läraren visst har. Han har alltså inte kollat att den uppdaterade kurslitteraturen stämmer överens med den gamla. Eventuellt ville jag slita mitt hår.

Nåväl, jag har tagit mig igenom två uppgifter av fem så jag är på god väg, uppgifter till psykologikompendiet väntar jag fortfarande på men kompendiet har jag.

Idag blev det istället en enormt lång promenad, så lång att jag har ont i en ljumske nu.

Kameran var med och här kommer fantastiska vinterbilder

Campanilen på Campus


En stillbild av den numera vida berömda piruett-posen!


Lisa och julgranen på campus...



Skövdes egen julbock på torget, gjord av isoleringsmaterial...


Vi gick även till Nina för att hämta mina alkoholhaltiga drycker jag förlagt i hennes kyl sedan ett par veckor tillbaka. På väg därifrån skrålade vi julsånger falskt som Håkan Hellström så det förmodligen hördes över hela Skövde. Skratta fick vi i alla fall göra.


Nu ska jag åstadkomma lite mat (läs färdig risgrynsgröt och apelsin)


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: