POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Hemtentan från helvetet!

Kategori: Allmänt

Igår var en mindre bra dag. Jag mådde egentligen fantastiskt, förutom huvudvärk.
Jag följde med Pernilla till bussen och tog en sväng till apoteket för att köpa diklofenac mot ljumsken. Tog det plus panodil enligt mammas rekommendationer när jag kom hem. Sedan tog det en halvtimme tills det kom upp igen.

Provade igen två timmar senare, men det blev exakt samma sak. Jag har nu dragit slutsatsen att jag inte tål diklofenac. Gårdagen spenderades således mestadels i sängen, men blåbärssoppa och film. Jag däckade klockan nio och sov 11 timmar inatt.

Idag hade jag helst kollat på Vinterstudion hela dagen, men har i alla fall lyckats åstadkomma en tentafråga idag, eller ett svar snarare. Har en fråga kvar så det är väl egentligen på god väg, men det är såklart frågan från helvetet jag har kvar.

Ikväll ska jag till Nina och ta farväl. Hon flyttar imorgon, min fasta punkt i Skövde. Det kommer bli tomt!

Imorgon ska fråga fyra spikas och jag ska städa min lägenhet, igen. Tur att den är liten så att det går snabbt.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: