POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Besatthet..

Kategori: Allmänt

Jag vet inte hur det gick till, men plötsligt är vi som besatta av Karen Horney och hennes bok Kvinnans psykologi. Den har verkligen förgyllt två dagar av våra liv, för att inte tala om facebookstatus...

Karen är så rubbad. Ett helt kapitel i boken är tillägnat förnekande av vagina. Kan man annat än älska det?


För övrigt hade vi en obligatorisk heldag idag från 9 till 16 om kris och katastrof. Det sades inte så mycket som jag inte redan visste, och rasterna var höjdpunkten. Speciellt den när vi skulle diskutera en 20-minutersfilm i smågrupper i en timme och tio minuter. Vi diskuterade nog i en hel minut innan Karens bok åkte fram samt En överlevnadshandbok för dejting och sex som jag fick i studentpresent och lånat ut till Emma.

Skratt gör en frisk. Min yrsel och mitt illamående släppte ända tills jag gick in i klassrummet igen.


Tog en siesta efter skolan, liksom igår. Imorgon är jag äntligen ledig, ska plugga röven av mig, städa samt gå till banken och hämta mina beställda $$$$$

Jag längtar till jul när jag ska leka med Min Blomma igen!


Spex på Kreta byts ut mot spex i NYC! Gud vilken otur att min kära släkting på Manhattan har flytt ön i jul och jag bara råkar ha nycklarna till hans lägenhet. Vi kommer nog få det väldigt långtråkigt Min Blomma och jag..


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: