POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

2010.

Kategori: Allmänt

Eftersom jag inte riktigt är i fas med tidsomställning och Malin fortfarande sover så kan jag ju knåpa ihop en liten årskrönika...

Året startade på Gran Canaria, med ett bad i en fontän, ofrivilligt kanske ska tilläggas. Att bada fötterna var frivilligt, men att halka och bli halvt dränkt var totalt oplanerat. Det var en blöt och kall natt och veckorna som följde drogs jag med ett envist lungvirus..

I mitten på januari fick jag således nog, jag åkte hem en vecka på surprise-semester. Kan vara något av det bästa jag har gjort och den veckan gick alldeles för fort. 

Februari och mars har jag inget att säga om, det var en ständig nedräkning för att få lämna ön och resa vidare. Vid ett svagt ögonblick i början på april skickade jag dessutom in en ansökan till högskolan.

April var en enda lång väntan på att få åka hem, och när den dagen väl kom stod ett askmoln i vägen för våra
planer. Det blev tre dagars extra jobb, 14-18 timmar per dag och begreppet trötthet fick en helt ny dimension.

Väl hemma ville jag inte åka igen, men hamnade på Skiathos i slutet på april med nya kollegor. Underbar ö som ibland var för liten men sommaren gick fort. Bestämde mig för uppsägning och det bar av hemåt, mot Sverige 28 augusti. Flytt till Skövde, studentliv och ett försök till anpassning präglade september.

Hösten har gått galet fort och till slut, efter mycket om och men kom jag fram till New York och Malin och Billy. Vi har underbara dagar bakom oss med massor av kvalitetstid. Jag har träningsvärk i benen idag efter allt shoppande och vandrande igår, men det är det värt.

Jag har stora planer på att detta års nyårsafton ska bli bättre än förra årets. Personligen tror jag att så länge jag håller mig borta från fontäner så är jag okej.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: